Автор: admin
Публикувано на: 23.02.2010 14:24:28

Рейтинг:

Зад

Въпреки че имахме намерение през зимния сезон да провеждаме тестове само на SUV модели, решихме да направим едно изключение. Причината за него е, че на българския пазар беше въведен новият Opel Astra и се възползвахме от възможността да сме едни от първите, тествали дизеловата модификация 1.7 CDTI (125к.с.).

История
Името Astra се появява за първи път през 1979г., когато британското подразделение на Opel, Vauxhall, преименува с него модела Kadett, който се продава на Острова. През 1991г. от GM решават да сменят името и на самия Opel Kadett, като се спират именно на Astra.

Историята на компактните автомобили на компанията започва още през далечната 1936г., когато на бял свят излиза Olympia Kadett, което ще рече, че новата Astra е плод на 70-годишна еволюция и десет генерации на модела.

Последното поколение на Astra беше въведено на някои европейски пазари в края на миналата година, а отскоро вече е налично и в България. Моделът следва дизайнерския стил на Insignia, като с него Opel въвежда нови стандарти в компактния клас, по отношение на технологии и нововъведения.

Екстериор
Дизайнът на автомобила представлява свежа интерпретация на новата стилистична философия на Opel. Като цяло външността на Astra впечатлява със своите форми, но най-грабваща определено е предницата. Горната радиаторна решетка е с малки размери и върху нея гордо стой новото лого на Opel, докато акцентът пада върху по-големия долен въздушен отвор. Фаровете наподобяват орлови очи и са обкръжени от дневните светлини, които от своя страна са с криловидна форма.

Доказателството за атрактивния външен вид на новия Opel Astra дойде, когато се опитвах да изляза на заден ход от паркомясто и зад автомобила застана мъж, на видима възраст 65-70 години. След като човекът не мръдна от там 2-3 минути, реших да сляза и да го попитам дали мога да му помогна с нещо, на което той отвърна с въпроса: „Това ли е новата кола, където я рекламират?”. Когато чу положителния отговор, мъжът кимна одобрително с глава и ми пожела: „Със здраве да я караш!”.

Интериор
Интериорът на новата Astra следва стилистиката на външността и, като отново е силно повлиян от този на Insignia. Дръзките динамични форми и висококачествените материали създават усещането, че се намирате в луксозен автомобил, а не в компактен.

Във вътрешността дизайнерите са наблегнали на извития около пътниците криловиден профил на арматурното табло, преливащ в облицовките на вратите, който е определян от тях като „Tопла прегръдка, създаваща приветлива и уютна атмосфера в интериора”.

Ергономичните спортни седалки са единствените в компактния клас, заслужили престижния знак за одобрение от страна на независимите експерти по ергономия и лекари от организацията Aktion Gesunder Rücken e.V. (Германско сдружение за поощряване на здравословните разработки в областта на гърба, познато под абревиатурата AGR).

Двигатели
Новият Opel Astra се предлага с осем двигателя (четири дизелови и четири бензинови). Те са по-икономични и по-ефективни от агрегатите на неговия предшественик, като отделят средно с 12% по-малко CO2 емисии.

Дизеловите CDTI двигатели са с мощности между 95 и 160к.с., и са оборудвани с многократно директно впръскване common-rail и филтър за твърди частици. Разходът на гориво при всички е под 5.0л/100км. пробег, а отделните CO2 емисии са под 129гр/км.

Най-атрактивната модификация, по отношение на икономия на гориво и екология, е ecoFLEX, която ще е налична от пролетта. Тя използва 1.3 CDTI двигател, с мощност 95к.с., като средният и разод на гориво е 4.3л/100км., а отделяните CO2 емисии само 109гр/км.

При бензиновите агрегати Opel се придържа към идеологията си за въвеждане на по-малки, но по-ефективни двигатели, които в случая са 1.4 и 1.6-литрови, с атмосферно и принудително турбопълнене, чиито мощности са от 100 до 180к.с. Старият 1.8-литров е заменен от 1.4 Turbo, който е с идентична мощност от 140к.с., но средният му разход на гориво е 5.9л/100км., което е с почти 18% по-малко.

Технологии
В новата Astra са интегрирани технологии, доказали своите качества в Insignia, които са уникални за компактния клас и допринасят за непознато до този момент усещане в него. Моделът разполага с така наречената „мехатронна" ходова част и със системата FlexRide, позволяваща шофиране в три режима (Standard, Sport и Tour) и адаптираща се към стила и навиците на водача.

Opel Astra може да се похвали с най-модерната светлинна система в своя клас - Advanced Forward Lighting (AFL+). Технологията разполага с девет различни режима, като променя интензитета и петното на светлинния сноп, в зависимост от ситуацията при шофиране и пътните условия.

Видеокамерата Opel Eye разпознава пътните знаци и сигнализира, в случай че водачът напусне лентата за движение. За съжаление обаче, тази технология не е налична за България. FlexFloor пък представлява много практична система на багажното отделение, улесняваща превоза на различни типове и размери товари, като подът е подвижен и може да се разполага на три нива.

Сигурност
По-отношение на сигурността новата Astra отново е безапелационна и неслучайно получи максималните 5 звезди на краштестовете Euro NCAP. В сравнение със своя предшественик, автомобилът е със 71 мм. по-дълго междуосие, а предната и задната му следи са нараснали съответно с 56 и 70мм. Вичко това е довело до по-голяма стабилност на пътя и по-добра активна безопасност.

Конструкцията на каросерията е станала значително по-здрава, което освен че е довело до по-голяма с 43% стабилност при усукване и с 10% при огъване, е подобрило също динамиката на автомобила и е намалило шума и вибрациите в интериора.

Инженерите на Opel са помислили не само за сигурността на пътниците, но и за тази на пешеходците. Интелигентните брони имат способността да омекотяват удари, като ограничават пораженията върху пешеходците и разбира се спестяват много разходи за ремонти.

Цени и оборудване
Цената на новия Opel Astra в България започва от 27 370 лева при базовата модификация 1.4 с ниво Essentia, в чието стандартно оборудване са включени климатик, радио/CD система с 4 високоговорителя и МР3 функция, странични огледала и дръжки на вратите в цвета на купето, отопляеми и ел. регулируеми странични огледала, тонирани стъкла, халогенни светлини, система на фаровете „Изпрати ме до вкъщи”, задни фарове за мъгла, електрически сервоусилвател на волана, ESP и др.

За модела са предвидени още три нива (Enjoy, Cosmo и Sport), при които стандартното оборудване е доста по-богато. Сред по-интересните допълнителни опции са споменатите по-горе светлинна система Advanced Forward Lighting (AFL+), FlexRide системата на окачването, ергономични спортни седалки и DVD навигационна система със 7-инчов цветен дисплей и озвучителна система Infinity.

Заключение
Opel Astra винаги е бил сред най-популярните и продавани модели в компактния клас, но с ръка на сърцето мога да кажа, че новото му поколение определено вдига летвата пред своите конкуренти във всяко едно отношение.

Като цяло кризата се отразява зле на автомобилостроителите, но в крайна сметка клиентите са облагодетелствани от това, тъй като компаниите правят всичко, за да ги спечелят. Такъв е и конкретният случай с Opel, която е решила цената на новата Astra да е съвсем леко завишена в сравнение с тази на предишното поколение, въпреки значително по-високото стандартно оборудване и по-ефективните двигатели.

Бях много учуден, че автомобилът привлича вниманието на хората по улиците, тъй като все пак става въпрос за добре познатата на всички ни компактна Astra, но определено новата визия на моделите на Opel оказва силно въздействие. Освен това, човешкото любопитство не може да пропусне да разбере какъв е автомобилът, когато срещу себе си види неговите грабващи „очи”.

Тестовият автомобил
Автомобилът, зад чийто волан седнахме е от модификацията Astra Cosmo 1.7 CDTI, с мощност 125к.с. Цената от 49 560 лева на конкретното превозно средство на пръв поглед е малко стряскаща за компактен модел, но когато видите дългия списък с екстри ще разберете, че това изобщо не е така.

Освен със стандартното за модела оборудване, тестовият автомобил разполага с абсолютно всички екстри и технологии, посочени в статията, с изключение  на Opel Eye, която както вече споменахме не се предлага за българския пазар.

Подгряващите седалки и системата за бързо затопляне на купето са идеално решение за студеното време, особено когато автомобилът ви цяла нощ е стоял навън, а атрактивните 18-инчови алуминиеви джанти привличат погледите отдалеч. Системата за паркиране пък максимално улеснява маневрите, дори за неопитните водачи.

С 1.7-литровия двигател, генериращ мощност от 125к.с. и максимален въртящ момент 280Нм., наличен при 2 300об/мин., автомобилът е доста пъргав. Ускорението от 0-100км/ч. става за 11.5сек., а максималната скорост достига 195км/ч., като същевременно средният разход на гориво е 4.7л/100км. пробег, колкото е и този на модификацията 1.7 CDTI, с мощност 110к.с.

Въпреки че имам 11-годишен опит зад волана и повче от 300 000 изминати километра с всякакви автомобили, може да се каже, че първоначално новият Opel Astra „не ме слушаше”. С всеки изминат километър обаче колата сякаш се „привързваше” към мен, докато накрая станахме като едно цяло и честно да си кажа хич не ми се връщаше, но съм сигурен, че пътищата ни отново ще се пресекат. Оказа се, че причината за това поведение е адаптивното към стила на шофиране окачване, като с водача преди мен определено не сме имали сходен стил и навици.


Читателски коментари

Анонимен 2010-04-26 13:58:05 0 отговори

Анонимен

mnogo hubava kola no da si q vzemeh napravo ot germaniq da e benzinka

Анонимен 2010-04-16 17:50:20 0 отговори

Анонимен

Още преди да излезе новата Astra събра доста положителни мнения, а и сега вече се вижда, че има защо. Като цяло може да се каже, че Опел стана достоен конкурент на "големите" марки.И като качество, и като визия, и като технологии.

Veso 2010-03-08 21:52:15 0 отговори

Veso

Ако ми я вземат като служебна няма да откажа, но вече нова лична кола няма да си купя. По-добре някоя на 1 година, която ще е с доста по-ниска цена. Новите коли имат безбожни цени, особено в България.

kalin 2010-03-08 15:22:34 0 отговори

kalin

Много пари!... За тези парички ще си купя джип- Пежо. Или направо едно 407 с 2.2 двигател го продават за 32 000 крайна цена в центровете на Пежо... Които са каде каде по добри от този ОПЕЛ ... и на външен вид и на возия....както и на двигател...

Nikola 2010-02-28 23:22:21 0 отговори

Nikola

Моята Астра е вече на 6 години и не ми е създавала ядове. Купих я чисто нова за почти 28 000лв. Сега като гледам новата е същите пари, а има бая повече екстри като стандартно оборудване и ако имах пари бих я сменил с моята веднага. Ама криза.

Анонимен 2010-02-26 17:58:56 0 отговори

Анонимен

mnogo ste zle

Spaas 2010-02-26 15:13:01 0 отговори

Spaas

Колата изглежда много добре, а това, че са вкарали в нея технологиите от Инсигниа е само в неин плюс. Лично според мен е на светлинни години от старата Астра и определено ще е по-добра от нея.

Анонимен 2010-02-25 00:03:56 0 отговори

Анонимен

Не се карайте де! За всеки влак си има пътници. Едни предпочитат карани и голи Бмв-та, други нови Астри с яко екстри. Въпрос на разбиране и на това какво търсиш.

Анонимен 2010-02-24 13:39:58 0 отговори

Анонимен

Стига с тези БМВта Мерцедеси и Аудита. Само си давате парите са марките, от които вече и помен няма. Вече всички компании имат достъп до модерни технологии и правят качествени модели (без китайски индийски и т.н.). Я кажи като си толкова разбирач колко струва БМВ 1ва серия? Аз ще ти помогна - 45 000лв. и няма никакви ексти, а се почва - стелки 200лв. спортни седалки 2 000лв., навигация 4 000лв. и т.н.

Veso 2010-02-24 08:17:39 0 отговори

Veso

Е тя новата Астра цената и почва от 27 400, а нали се сещаш, че точно тази тестовата са я претъпкали със всякакви екстри, за да хваща яко окото. То ако базовата цена беше 50 000 нямаше да има продажби. По-добре ли е за тези пари да си вземеш Голф6 примерно?

Анонимен 2010-02-24 03:46:34 0 отговори

Анонимен

Цените на новата Астра са тотално изтрещели! Каквито ще екстри да има е пълен олигофренизъм за лайнян Опел Астра 1.7 дизел да искаш 50 000 лева!!!!!!! Боже за 50 000 лева се взема прекрасен черен седан Е90 фейслифт юни/юли 2009г. БМВ 318 Д 143 коня от премиум селекшън серията с 24 месеца гаранция!!!

Анонимен 2010-02-23 15:11:21 0 отговори

Анонимен

Колата е доста добра на външен вид и джантите са уникално красиви. Остава и като качество да е всичко наред и ще е перфектно, но това ще се разбере едва минимум 4-5 години.

Vankata 2010-02-23 14:49:40 0 отговори

Vankata

Изключително красив автомобил. Новите модели на Опел са доста добри като визия, но дано се оправят по-бързо с тези финансови затруднения, за да виждаме още подобни модели.

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg