Отдавна е известно, че новото BMW 5-Series ще направи дебют на изложението в Женева, което отваря врати за посетители на 4-ти март, но в края на миналата седмица стана ясно, че немската компания е подготвила и хибридна концепция на модела.
От BMW твърдят, че серийният модел на Concept 5-Series ActiveHybrid ще постави нови стандартни по отношение на радостта от шофирането и ефективността в този сегмент. Интегрирането на технологията ActiveHybrid в автомобила осигурява понижение на разхода на гориво и отделяните вредни емисии с повече от 10% и същевременно по-голяма динамика, благодарение на допълнителната мощ на електрическия двигател.
Задвижващата система на BMW Concept 5-Series ActiveHybrid се състои от редови шестцилиндров бензинов двигател, с технология TwinPower Turbo, осемстепенна автоматична трансмисия и електромотор. Агрегатът с вътрешно горене се подпомага от електрически, специално разработен за концепцията, който е с компактни размери и е разположен между редовия и трансмисията. Електродвигателят, черпи енергия от високоволтов акумулатор в задната част на автомобила и развива мощност от 40кВт.
Хибридният автомобил може да се движи изцяло на електричество, при което отделя нулеви вредни емисии. В същото време start/stop функцията на двигателя позволява той да се изключва при престой на кръстовища или в задръствания. Оптимизираното ниво на комфорт се постига благодарение на функцията за допълнителна климатизация при неработещ автомобил.
Електромоторът се използва и като генератор, при движение по инерция и при спиране, като зарежда акумулатора. В последствие енергията може да се използва за задвижване или захранване на електрическите системи на автомобила. Високоволтовият акумулатор също е разработен специално за тази концепция, като позиционирането му оптимизира разпределението на теглото между осите и повишава сигурността.
Взаимодействието между двата енергийни източника е направено изключително прецизно, за да се осигури максимална ефективност. Освен това, автомобилът има способността да се нагажда не само към моментната ситуация, но и към предстоящите. Това става посредством мощна електроника, оценяваща промяната на външните условия и навиците на водача, като тя черпи информация от множество сензори и предварително зададения маршрут в навигационната система.
Например, ако автомобилът се движи по магистрала, но следва спускане, известно време преди наклона технологията подготвя акумулатора за зареждане и системата за регенериране на енергия от спирачките. По този начин акумулаторът се зарежда максимално, което позволява на системата да изключи електрическия двигател по-рано и последният участък от пътя да бъде изминат само с електрическа енергия. Това предвиждане позволява пробегът в електрически режим да бъде увеличен с до 30%.
От BMW твърдят, че серийният модел на Concept 5-Series ActiveHybrid ще постави нови стандартни по отношение на радостта от шофирането и ефективността в този сегмент. Интегрирането на технологията ActiveHybrid в автомобила осигурява понижение на разхода на гориво и отделяните вредни емисии с повече от 10% и същевременно по-голяма динамика, благодарение на допълнителната мощ на електрическия двигател.
Задвижващата система на BMW Concept 5-Series ActiveHybrid се състои от редови шестцилиндров бензинов двигател, с технология TwinPower Turbo, осемстепенна автоматична трансмисия и електромотор. Агрегатът с вътрешно горене се подпомага от електрически, специално разработен за концепцията, който е с компактни размери и е разположен между редовия и трансмисията. Електродвигателят, черпи енергия от високоволтов акумулатор в задната част на автомобила и развива мощност от 40кВт.
Хибридният автомобил може да се движи изцяло на електричество, при което отделя нулеви вредни емисии. В същото време start/stop функцията на двигателя позволява той да се изключва при престой на кръстовища или в задръствания. Оптимизираното ниво на комфорт се постига благодарение на функцията за допълнителна климатизация при неработещ автомобил.
Електромоторът се използва и като генератор, при движение по инерция и при спиране, като зарежда акумулатора. В последствие енергията може да се използва за задвижване или захранване на електрическите системи на автомобила. Високоволтовият акумулатор също е разработен специално за тази концепция, като позиционирането му оптимизира разпределението на теглото между осите и повишава сигурността.
Взаимодействието между двата енергийни източника е направено изключително прецизно, за да се осигури максимална ефективност. Освен това, автомобилът има способността да се нагажда не само към моментната ситуация, но и към предстоящите. Това става посредством мощна електроника, оценяваща промяната на външните условия и навиците на водача, като тя черпи информация от множество сензори и предварително зададения маршрут в навигационната система.
Например, ако автомобилът се движи по магистрала, но следва спускане, известно време преди наклона технологията подготвя акумулатора за зареждане и системата за регенериране на енергия от спирачките. По този начин акумулаторът се зарежда максимално, което позволява на системата да изключи електрическия двигател по-рано и последният участък от пътя да бъде изминат само с електрическа енергия. Това предвиждане позволява пробегът в електрически режим да бъде увеличен с до 30%.