Автор: pavel
Публикувано на: 14.10.2011 12:35:38

Рейтинг:

Какво

Вчера (13-ти октомври) беше отбелязан Европейският ден за пътна безопасност, повод, по който се провеждат множество кампании на тази тема, а екип на международната компания АутоЕксперт Интернешънъл изнесе много интересна статистика за катастрофите, която със сигурност ще е полезна на всички водачи.

Според направено проучване, на човек му е необходима средно по 1 секунда, за да реагира на пътя. При скорост от 50км/ч. за това време ще сте изминали 14м., ако карате с 90км/ч., то разстоянието се повишава на 25м., а ако скоростта ви е 130км/ч. ще сте изминали цели 35м., през които каквото и да се случи, вие няма да сте в състояние да го предотвратите.

Друга интересна информация е за последствията за шофьорите при настъпване на ПТП. При скорост от 50км/ч. ударът за водача ще е равен на падане от 10м. височина, ако тя е 75км/ч. – на 22м., а ако е 100км/ч. това е равносилно на падане от 40 м.

Много важно е да знаете и какво се случва с пешеходеца при удар с автомобил, тъй като според статистиката, когато той бъде ударен със 75км/ч., шансът му да оцелее е нулев. При удар с 50км/ч. вероятността за смърт е 50%, а едва до 30км/ч. е нулева.

От АутоЕксперт Интернешънъл ни разкриват и основните причини за ПТП на пътя. Една трета от тях се дължат на техническа неизправност на автомобила, а 50% от тежките катастрофи са в следствие на несъобразена скорост. За периода 2000-2010г. в България са регистрирани 32 714 произшествия, породени от неправомерна скорост.

Екипът на АутоЕксперт Интернешънъл дава някои много ценни съвети на всички водачи. На първо време трябва да спазвате всички скоростни ограничения, което намалява с 30% броя на жертвите. Освен това бързото шофиране не спестява толкова много време. За пример е посочено, че за 100км. път ще спестиш само 6 мин., ако шофираш със 150км/ч., при позволени 130км/ч.

Също така експертите препоръчват да карате само напълно изправни автомобили, тъй като възможните причини за отклоняване от пътя при спиране са: различно налягане в гумите, различни размери на гумите, различно състояние на отделните спирачни механизми, нарушена регулировка на предния мост и различно състояние на настилката от ляво и дясно.


Какво трябва да знаем за катастрофите
Какво трябва да знаем за катастрофите
Какво трябва да знаем за катастрофите
Какво трябва да знаем за катастрофите
Какво трябва да знаем за катастрофите
Читателски коментари
Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg