В борбата за закупуване на марката Volvo се включи още един кандидат. Това е шведският консорциум Jakob AB, в който участват инженерите на автопроизводителя.
Създаването на консорциума е подкрепено от настоящия директор на Volvo Group Лейф Йохансон и освен това към него са поканени да се присъединят всички служители във фабриките на компанията в Белгия и Швеция.
Желаещите да се включат в новосформирания консорциум трябва да заплатят сума, равняваща се на две техни заплати, като обещанието към тях е, че на работа ще бъде възстановен директорът на Volvo от периода 1984-1991г., когато компанията процъфтяваше.
Jakob AB има намерение да не допусне китайската компания Geely, която е един от основните кандидат купувачи, да придобие марката. Инженерите се притесняват, че при това положение Volvo би могло да изгуби своето технологично ноу-хау, както и, че производството може да бъде преместено в Китай.
Сумата, предлагана от консорциума Jakob AB за Volvo, е 15 млрд. шведски крони (2.08 млрд. долара). Наскоро от Geely обявиха, че са готови да дадат 2 млрд. долара за шведската компания, но според някои източници те могат да вдигнат сумата и до над 3 млрд.
Създаването на консорциума е подкрепено от настоящия директор на Volvo Group Лейф Йохансон и освен това към него са поканени да се присъединят всички служители във фабриките на компанията в Белгия и Швеция.
Желаещите да се включат в новосформирания консорциум трябва да заплатят сума, равняваща се на две техни заплати, като обещанието към тях е, че на работа ще бъде възстановен директорът на Volvo от периода 1984-1991г., когато компанията процъфтяваше.
Jakob AB има намерение да не допусне китайската компания Geely, която е един от основните кандидат купувачи, да придобие марката. Инженерите се притесняват, че при това положение Volvo би могло да изгуби своето технологично ноу-хау, както и, че производството може да бъде преместено в Китай.
Сумата, предлагана от консорциума Jakob AB за Volvo, е 15 млрд. шведски крони (2.08 млрд. долара). Наскоро от Geely обявиха, че са готови да дадат 2 млрд. долара за шведската компания, но според някои източници те могат да вдигнат сумата и до над 3 млрд.