По данни на изданието Autocar, италианският автопроизводител Alfa Romeo разработва собствен осемцилиндров бензинов двигател. Агрегатът ще е трилитров, с работен обем около 3 000куб.см., и ще е от семейството MultiAir на концерна Fiat.
В миналото Alfa Romeo е имала в продуктовата си линия осемцилиндров двигател, с който е бил оборудван легендарният модел Montreal, но повече от 30 години компанията не е работили по такъв агрегат.
От настоящите модели на Alfa Romeo само 8C Competizione използва осемцилиндров двигател (на снимката горе), но той е взаимстван от Maserati. Въпросният агрегат е 4.7-литров, с мощност 450к.с. и максимален въртящ момент 480Нм.
Според информацията, новият двигател на Alfa Romeo ще гарантира висока горивна ефективност и ниско ниво на отделяни вредни емисии, като най-вероятно ще го видим за първи път в наследника на модела 166 - 169, който ще се появи през 2011г. и ще споделя обща платформа със следващото поколение на Chrysler 300C.
От Alfa Romeo официално отрекоха тези слухове, като твърдят, че няма да имат модификация на 169, която да е с по-голям от шестцилиндров двигател. Автопроизводителите обаче често отричат неща, а по-късно се оказва точно обратното, така че с времето ще разберем каква е истината.
В миналото Alfa Romeo е имала в продуктовата си линия осемцилиндров двигател, с който е бил оборудван легендарният модел Montreal, но повече от 30 години компанията не е работили по такъв агрегат.
От настоящите модели на Alfa Romeo само 8C Competizione използва осемцилиндров двигател (на снимката горе), но той е взаимстван от Maserati. Въпросният агрегат е 4.7-литров, с мощност 450к.с. и максимален въртящ момент 480Нм.
Според информацията, новият двигател на Alfa Romeo ще гарантира висока горивна ефективност и ниско ниво на отделяни вредни емисии, като най-вероятно ще го видим за първи път в наследника на модела 166 - 169, който ще се появи през 2011г. и ще споделя обща платформа със следващото поколение на Chrysler 300C.
От Alfa Romeo официално отрекоха тези слухове, като твърдят, че няма да имат модификация на 169, която да е с по-голям от шестцилиндров двигател. Автопроизводителите обаче често отричат неща, а по-късно се оказва точно обратното, така че с времето ще разберем каква е истината.